marți, 24 martie 2015

Interviu clubmediatori.ro

"Interviu cu Daniela Ştefănescu, mediator
Aţi urmat cursul de formare iniţială şi v-aţi început activitatea de mediator în anul 2012. Ce v-a determinat să vă orientaţi către această profesie?
Înainte de a deveni mediator, ca orice absolvent de ştiinţe juridice, am ocupat funcţii în care am întâlnit diverse situaţii conflictuale, mai mult sau mai puţin litigioase. Numitorul comun al majorităţii conflictelor era legat de diferenţa de percepţie cu privire la situaţia în care se aflau persoanele implicate. Aşadar, nu atât starea de fapt şi de drept era una litigioasă, ci percepţia părţilor era conflictuală. Prin urmare, analizând în detaliu toate speţele cu care veneam în contact, prin clarificarea unor aspecte şi prin apropierea logică faţă de realitatea situaţiei, cele două percepţii intrau în mod firesc în acelaşi cadru de înţelegere şi interpretare. Numai că singure, părţile nu puteau face asta, întrucât erau poziţionate antagonic. Ele aveau nevoie de un terţ care să le ajute şi care să le şi inspire încrederea necesară, atât prin raportarea la realitate, cât şi la lege. Acesta este cadrul general al experienţei mele cu situaţiile conflictuale, experienţă care m-a determinat să mă documentez în domeniul ADR (Alternative Dispute Resolution).
În ceea ce mă priveşte, am fost o persoană favorizată, întrucât documentarea în domeniul ADR şi al Justiţiei Restaurative venea direct pe masa din sufragerie a familiei, sora mea fiind implicată într-un program al Ministerului de Justiţie, în cooperare cu Departamentul pentru Dezvoltare Internaţională al Guvernului Marii Britanii. Documentaţia care ateriza în biblioteca noastră era făcută de experţi britanici, fiind extrem de riguros elaborată, fundamentată în proporţie de 70% pe cazuistică, din care apoi se extrăgeau principiile teoretice şi teoria de intervenţie. Aşa că, adesea, abia aşteptam să vin acasă, pentru a putea găsi inspiraţie pentru situaţiile pe care eu le întâlneam în mediul profesional în anii 2002 – 2007.
În anul 2007, venirea pe lume a celui de-al doilea copil m-a determinat să mă dedic exclusiv familiei pentru o perioadă de cinci ani, timp în care m-am bucurat de apariţia Legii medierii şi de toate efectele pe care le urmăream în mediul virtual, iar când m-am hotărât să reîncep activitatea profesională, am decis să devin mediator. Am făcut cursul de formare iniţială şi m-am autorizat, apoi am început activitatea. Treptat mi-am creat un portofoliu de clienţi."
Interviul integral il gasiti accesand link-ul de mai jos:

http://www.clubmediatori.ro/2015/03/23/cand-partile-te-investesc-cu-incredere-nu-poate-nimeni-si-nimic-sa-te-demoralizeze/?lang=ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu